Dit team is ‘hot and on a winning streak!’ (door: Fred Bos)

3 juli 2013

Wat een dag weer vandaag. Zonnetje, zo’n 28 graadjes, de velden liggen er prachtig bij. Hamburgertjes, hotdogs op voorraad leverbaar en het lokale bier smaakt alsof het ervoor is gemaakt. Een echte honkbaldag dus. En gehonkbald hebben de mannen.

De uitslag is inmiddels bij jullie bekend. Een walk off op 16 – 6. Het lijkt misschien een eitje. En toegegeven, de mannen hebben gemazzeld met de loting. We hebben vandaag Tsjechen gezien waarin onze vier kleinste spelers met wat duwen en trekken gemakkelijk inpassen. Maar goed, die zitten niet bij ons in de poule. Daar denken we later wel weer over na. Voorzover dat zin heeft tenminste, want honkbal blijft honkbal en nadenken over honkbal doen er velen maar of dat ooit tot iets zinnigs heeft geleid????

Terug naar vandaag. De Hongaren………..Die bleken dus een stukje sterker dan de tegenstander van gisteren. Onze jongens begonnen weer goed. Gelijk op voorsprong en uitbreiden die voorsprong. Dat was het motto en dat lukte bijna vanzelfsprekend. Een plek in de kwart finale leek daarmee zeker……..Maar anders dan gisteren, ging het niet zo makkelijk.

In de wetenschap dat met een tweede overwinning de kwart finale een zekerheidje zou zijn, verstarde onze pitching. Ball, ball, ball……De vocabulaire van de – overigens uitmundende - plaatscheids leek opeens ernstig beperkt. We hadden liever wat strikes gehoord, maar de pitching zat vast in de derde inning. En zowaar, de Hongaren kwamen terug uit geslagen positie tot een overzienbare achterstand in de derde inning. Gelukkig bleek de offense vandaag in goede doen, zodat in de gelijkmakende slagbeurt de bij de Hongaren opkomende hoop gelijk de kop weer werd ingedrukt.

En daarmee bleek de wedstrijd gespeeld. In de vierde en vijfde inning kwam de pitching weer op stoom en toen de offense weer aan bod kwam in de vijfde inning op 14 -6 werd de wedstrijd op zakelijke wijze van een strik voorzien. 13 honkslagen in de wedstrijd leidden tot de definitieve uitslag. Mooie walk off voor de mannetjes.

Morgen tegen Litouwen. Dat wordt de ‘clash of the titans’ in onze poule. En daarna??

Tja, daarna wordt het in ieder geval kwart finale. Maar wie weet. Een overwinning kan zomaar een extra rustdag en direct plaatsing voor de halve finale opleveren. De weg naar Amerika ligt dus nog helemaal open.

1. Famke:
    3 juli 2013
    Yes! Weer een wedstrijd gewonnen, nu alleen nog litouwen. Kom op, jullie kunnen het! En maak jullie over de Tsjechen maar geen zorgen, we konden ook gewoon (bijna) winnen van Kinheim! Succes morgen!
  2. Margriet en Nino:
    3 juli 2013
    Wat een geweldig avontuur en wat loopt het lekker. Alle mannen, coaches en meegekomen ouders, heel veel suc6 verder toegewenst. Bram en Michael, wij gaan de U.S.A. alvast verkennen ok? Veel plezier nog verder en geniet van dit alles. Tot gauw! Ciao Margriet en Nino
  3. Petra & Sacha:
    3 juli 2013
    Fred, bedankt weer voor je geweldige verslag.
    We zijn nu al gespannen voor morgen als de 1e echte test gaat komen. Maaaar..... we weten dat de mannen met stress om kunnen gaan en wij geloven er dus in.
    Zet 'm op tegen Litouwen !
  4. Joke Hofkes:
    3 juli 2013
    Tjonge wat een slaggeweld mannen ga door zo.
    Joke
  5. Barbara K:
    3 juli 2013
    Wow, Wow, Wow, helemaal te gek.
    Morgen weer héél véél succes, mannen !!!
  6. Monique van der roest:
    3 juli 2013
    Wat een super site is dit jullie houden de thuis blijvers geweldig op de hoogte, want ook wij zitten in spanning op het verlossende eind resultaat van de wedstrijden te wachten! Complimenten

Mannen zet Hem op tegen Litouwen , jullie kunnen het! Allemaal succes en houd de zenuwen in bedwang voor zover dit gaat!
  7. Sandra Zoon:
    3 juli 2013
    Gefeliciteerd jongens, super gedaan. Fred weer bedankt voor het leuke verslag!
    Morgen een echte strijd, veel succes samen moet het zeker lukken!
    Groetjes Sandra
  8. Manon en Ruud:
    3 juli 2013
    Geweldig verslag weer Fred! En zo herkenbaar jij, hoe zou dat toch komen, alsof je naast me zit. ;)

Die derde pot moet te doen zijn van hieruit volgen we natuurlijk op de voet maar ja het blijven de Nighthawks hé. Spannend tot de laatste bal....

Toi toi mannen go get them!!!!
  9. Juan, Isabela en Wil:
    3 juli 2013
    Geweldig gedaan jongens, en heel veel plezier en succes morgen!!
  10. Louis Brown:
    Go for it!!
  11. Petra:
    4 juli 2013
    Hoi David en zijn team. Alle twee de wedstrijden gewonnen, toppie. Op naar nummer 3. Jullie kunnen het. Heel veel succes en vooral veel plezier. Groetjes van je tante. Petra.
  12. John:
    4 juli 2013
    Geweldig hoe dit team presteert! Ga zo door op weg naar de halve finale en wie weet nog verder! Ik hoop van harte dat dit gaat lukken, want dit is voor deze jongens een fantastische ervaring!
    Fred, leuk om alle verslagen te lezen en alle reacties. Beste Juan David en natuurlijk het hele team heel veel succes tegen Litouwen en ik zou zeggen hit them! Groetjes uit Den Helder, John, Linda, Kayleigh en Alexandra
  13. Fam. Jones:
    4 juli 2013
    Gaat goed daar in Kutno! Zet hem op mannen! Veel plezier ook he?!
  14. Marcel Roest:
    4 juli 2013
    Mooi nieuws Kerels, nu al een mooi resultaat!
  15. Indy:
    4 juli 2013
    Succes vandaag, bij deze temperaturen!!! Zet m op!! Wij duimen!!