De weg naar Amerika ligt nog steeds open. Maar ik ga nog niet boeken. (Door: Fred Bos)

4 juli 2013 - Kutno, Polen

Vandaag weer een prachtige dag in Polen. Het blijft hier onveranderlijk warm tot zeer warm. We smeren en smeren, want de meesten van ons zijn het afgelopen jaar nog niet zo erg door de zon verwend. Het is dus heet op de tribune, kun je nagaan wat het is om dag na dag een wedstrijd te spelen. Weliswaar spelen we steeds vroeg (om 10.00 uur), maar tegen het einde van iedere pot staat de zon toch alweer tegen z’n hoogste stand aan en loopt de temperatuur met speels gemak richting de 30 graadjes.

Het kan zijn dat de weersomstandigheden, gebrek aan slaap en de vorige wedstrijden de mannen vandaag wat teveel werden. Hoewel daar aan het begin van de wedstrijd weinig van te merken viel. Iedereen was present, wakker en klaar voor de clash of the titans’ in poule A. De sfeer was merkbaar gespannen, zowel op het veld als op de tribune. Bij winst zou plaatsing in de halve finale een feit zijn, en bovendien een extra rustdag in de wacht worden gesleept.

Het mocht niet zo zijn vandaag. Het veld hield de eerste inning goed stand. Aan slag kregen we niet veel voor elkaar door de uitstekende Litouwse pitching en sterk veldspel. En dat zou helaas de hele wedstrijd zo blijven. Als de pitching aan Litouwse zijde al even haperde was er altijd de Litouwse coach die met behoorlijk verbaal geweld de zaak weer op orde bracht. En pitchers die niet voldeden aan het verwachtingspatroon werden kordaat gewisseld.

Afijn, of het nu het weer of de spanning was, feit is dat onze slagmannetjes vandaag niet in staat bleken om tegen de Litouwers lopers over de plaat te brengen. En zoals ooit iemand al zei: als je niet kunt scoren, ken je ook niet winnen.

De Litouwers lieten aan slag zien dat zij niet alleen konden verdedigen, maar ook aanvallend hun mannetje staan. Zij deelden aan slag behoorlijke tikken uit en lieten ook op de honken zien dat zij kwamen om te scoren. Onze mannen hielden het de eerste inning dan nog wel dicht, maar na vier innings hadden de Litouwers 8 punten op de borden gebracht. En wisten onze jongens in de vijfde inning een walk off nog net te voorkomen, in de zesde inning werd het verschil door Litouwen efficiënt en zakelijk op 10 punten gebracht. Walk off voor Litouwen.

Uiteraard waren onze mannen behoorlijk teleurgesteld. Maar na een frisse douche en een hapje eten, kon er bij de meesten al weer een lachje af. En waarom ook niet?

Onze mannen hebben toch maar mooi even de kwart finale van dit EK bereikt! Directe plaatsing voor de halve finale was nog mooier geweest natuurlijk. Maar de bonus van vandaag is dat ze overmorgen een extra wedstrijd mogen spelen. En dat lijkt mij voor onze mannen geen straf.

Eerst morgen een rustdag. En dan er weer tegen aan. Tegen wie is nog niet zeker. Waarschijnlijk Italië, maar het kan ook nog Tsjechië of Duitsland worden. De weg naar Amerika ligt nog steeds open. Maar ik ga nog niet boeken.

1. Petra & Sacha:
    4 juli 2013
    Er zitten ook voordelen aan, want als ze weten te winnen, spelen ze de volgende wedstrijden ook om 10.00 uur en weet het thuisfront ook op tijd of ze een tripje naar Polen kunnen boeken. We blijven hopen en geloven...
    Dus mannen geniet vooral van de vrije dag. Dan kunnen jullie daarna weer fris aantreden.
  2. Manon en Ruud:
    4 juli 2013
    Jammer maar gewoon je neus omhoog houden hoor, jullie staan toch maar mooi in de kwart finale...

Morgen gewoon een dagje genieten van de zon en het leuke dat polen jullie te bieden heeft kunnen jullie er zaterdag weer helemaal uitgerust tegen.... ;)
  3. Sandra Zoon:
    4 juli 2013
    Een prachtig verhaal weer Fred, fijn om hier thuis weer op de hoogte te zijn! Geniet morgen van jullie vrije dag en blijf lachen. En voor zaterdag weer vol goede moed er tegen aan, wie de tegenstander ook wordt, jullie kunnen ze hebben!!
    Groetjes Sandra
  4. Nino:
    4 juli 2013
    Pittig hoor in die warmte spelen.Heel goed van de mannen.Nino leeft erg mee.Geniet morgen van de vrije dag.Xxx Martina.Marcel en Nino
  5. Gé van Berkel:
    5 juli 2013
    Ga de zon tegemoet en laat de schaduw achter je.
    Met andere woorden , kop op en ga er weer voor !!!

Succes

Gé van Berkel
  6. Myrthe & co:
    5 juli 2013
    Jongens, geniet van jullie welverdiende rustdag! Even naar Polen afreizen en daar in ieder geval tot de kwartfinale komen (en hopelijk verder!) is niet niks! Chapeau!!! We volgen jullie op de voet en wensen jullie voor morgen alvast heel veel succes!!
    Groetjes, Myrthe & co
  7. Djemo & Finn:
    5 juli 2013
    Succes bij de kwartfinale, en hopelijk winnen jullie nog alles!
    Dan gaan wij met jullie mee naar de USA :P XD
    Zet m op jongens

Gr,
    Finn & Djemo (-) (-)
    \___/
  8. Djemo & Finn:
    ......._____............
    .... /______\____..
    ......( - ) ( - )..........
    ............)................

...\__./._\__./

Honkbal :D
  11. Petra & Sacha:
    Hallo Hans,
    We hebben zojuist jouw link naar je tweede foto-album ontdekt bij foto's dag 3: Erg leuk! Het lijken bijna filmpjes.
    Heeft Donald een innige band met de scheids?

Verrassend hoor beide Germany's eruit. De kwartfinale wordt dus NL-Italy. Zet 'm op boys...
  12. Joke Hofkes:
    6 juli 2013
    Goedemorgen, wij wensen jullie veel succes en een leuke wedstrijd tegen de Italianen! Ook jullie supporters, veel plezier.