De eerste is binnen! Op naar………. (door: Fred Bos)

2 juli 2013 - Kutno, Polen

Na een vermoeiende dag gister – uurtje of elf, twaalf in de auto, geen slaap, effe trainen, pizza en om 22.00 uur licht uit – gingen de mannen vandaag voortvarend van start tegen thuisland Polen. Na de eerste slagbeurt, waarin iedereen ruimschoots aan slag kwam stond er1 honkslag op de borden. Belangrijker dan dat was de score van 10 runs.

Ondanks een sterke start met een tweehonker waren de Polen niet in staat runs over de plaat te brengen. Het verschil was dus gemaakt. Alhoewel nog niet iedereen er gerust op was, bleven onze mannen ook in de volgende innings goed bij de les. Ondanks de hoge temperatuur bleven zij geconcentreerd spelen, maakten zij verdedigend geen fouten en bleef de aanval goed functioneren. De voorsprong werd in een iets minder hoog tempo dan in de eerste inning verder uitgebouwd en Poolse runs bleven nagenoeg uit.

Het was daarom jammer genoeg geen spannende wedstrijd, maar de eerste overwinning smaakte er niet minder om. Belangrijk ook dat dankzij de mercy rule niet meer dan vijf innings hoefden te worden gespeeld. Zo konden de heren hun krachten sparen. Alhoewel ze na de wedstrijd met hun krachten hebben gesmeten in het indoor zwemparadijs.

Voor wie het perse weten wil de uitslag was 23 – 4. Maar wie maalt daar nog om. De kop is er af, de punten zijn binnen en de mannen hebben ruim zicht op de halve finale. Morgen wacht Hongarije. Het weer blijft goed, wat willen we nog meer? Mooi weer, goedkoop eten en drinken en een hopelijk spannender pot dan vandaag.

1. Jan Kruijdenberg:
    2 juli 2013
    Gefeliciteerd, mooie opening ;-)
    heel veel succes morgen .... enne hou de pitchcount goed bij!
    Enjoy !
  2. Elsbeth:
    2 juli 2013
    Ha, wat een lekker begin ! Succes morgen !
  3. Gé van Berkel:
    2 juli 2013
    Het eerste schaap is over de dam.
    Blijf bij de les .
    Succes aan coaches,begeleiding en spelers
  4. Juan, Isabela en Wil:
    2 juli 2013
    Leuk verslag, bedankt. Veel plezier en succes morgen!!
  5. Manon en Ruud:
    2 juli 2013
    Toppie geschreven weer Fred....
    En op naar morgen ;)
  6. Veerle:
    2 juli 2013
    Een goed begin is het halve werk.
    Met zo'n goed begin op zak moet het dus wel goed komen.
    Gefeliciteerd iedereen met deze top prestatie!

Groetjes Veerle
  7. Esther barhorst:
    2 juli 2013
    Fred bedankt voor je snelle en duidelijke verslag. Zo blijven wij, thuisblijvers goed op de hoogte. En jongens top gedaan.
  8. Petra Uijtenhaak:
    3 juli 2013
    Wat een top dag voor jullie in Polen, gewonnen van het thuis land, lekker weer en nog zwemmen in het indoor zwembad ( het lijkt wel vakantie?) Geniet er lekker van en op naar de volgende wedstrijd
  9. Sandra Zoon:
    Goedemorgen allemaal,
    Fred bedankt voor het leuke verslag, we zij nu al benieuwd naar de volgende. Jongens en coachen, heel veel plezier vandaag. Lekker knallen tegen Hongarije! Succes we duimen voor jullie.
    Groet Sandra
  10. Monique van der roest:
    3 juli 2013
    Erg leuk verhaal en foto s ! Een nieuwe dag , nieuwe kansen! Zet hem weer op vandaag. Mannen, succes tegen Hongarije!
  11. Bibi, sacha en minke:
    3 juli 2013
    Hoi Jesse en coach Jules en natuurlijk alle anderen. Felicitaties voor de eerste overwinning, suc6 vandaag en we blijven jullie volgen en geestelijk steunen. Genieten maar van deze bijzondere ervaring!
  12. Omm Raymond en tante Hetty:
    3 juli 2013
    Super manne, Bij de Red Stars noemen wij dit het "vrijdagavond gevoel"

Ook de groten van de oma Lien en Bep.